با عرض پوزش، شما فقط با خطای 404 ما مواجه شدید!
یکی از ناامید کننده ترین چیزها در دنیا این است که به دنبال چیزی بگردید و به دلایلی آن را پیدا نکنید. اگر به این ناامیدی این واقعیت را اضافه کنیم که امروزه به سختی از زمان برای انجام کاری برای خودمان استفاده می کنیم، سرمایه گذاری آن برای انجام کاری و نرسیدن به آن، باعث ایجاد اضطراب و ناراحتی می شود. اگر همه اینها را در محیط آنلاین اعمال کنیم، تحریک شدیدتر می شود.
برای دریافت پاسخ سریعتر به پهنای باند بالاتر و بالاتر نیاز داریم. ما نیاز داریم که وبسایت در سریعترین زمان ممکن بارگذاری شود تا مجبور نباشیم یک میلیثانیه منتظر بمانیم و اگر وقتی چیزی را پیدا نکردیم، سریعاً از جلسه خارج میشویم. به همین دلیل است که نرخ پرش در معیارهای وب بسیار مهم است و به همین دلیل است که داشتن صفحات بهینه شده بسیار ضروری است. ما نیاز داریم که کاربر اینترنت به سرعت آنچه را که به دنبالش است پیدا کند و در غیر این صورت، گزینههایی را به آنها میدهیم تا در وبسایت ما باقی بمانند تا فرصتی دیگر به ما بدهند.
کدها یا خطاهایی که هنگام پیمایش با آنها مواجه می شویم به چه معناست؟
همه ما در موارد زیادی با این مواجه شدهایم که هنگام تلاش برای پیمایش، وب یک کد یا یک خطا پرتاب کرده است. این کدها به دلایل متعددی تولید می شوند و بر اساس نوع شناسی آنها گروه بندی می شوند. بنابراین، ما داریم:
- کدهایی که با 100 و 200 شروع می شوند کدهای وضعیت هستند و ما هرگز آنها را نخواهیم دید زیرا درخواست هایی هستند که از مرورگر به سرور ارسال می شوند. آنها نشان می دهند که همه چیز هنوز در حال انجام است و درخواست به درستی انجام شده و برگشت داده شده است.
- کدهایی که با 300 شروع می شوند مربوط به تغییر مسیر هستند و به مرورگر نشان می دهند که صفحه یا منبعی که درخواست کرده اید منتقل شده است.
- 400 کد خطاهای مشتری هستند ، یعنی کامپیوتر خودمان.
- و در نهایت کدهای 500 خطای سروری است که ما به آن درخواست می دهیم.
از بین همه آنها، معروف ترین کدها خطاهای 404 هستند که نشان می دهد آدرس در سرور در دسترس نیست. ممکن است آدرس در آن زمان عملیاتی بوده اما جابجا شده یا حذف شده باشد یا به سادگی هنگام وارد کردن آدرس در نوار مرورگر اشتباه کرده باشید.
از آنجایی که این نوع خطاها باعث ایجاد ناامیدی برای کاربر اینترنت می شود، تمرین خوبی است که با آب و هوای بد چهره ای دلپذیر داشته باشید و راه حل های خلاقانه ای برای آن پیدا کنید. علاوه بر این، میتواند به ما کمک کند تا فرد را به هر قسمت از وبسایت خود هدایت کنیم یا حداقل در حالی که شما به خوبی از نام تجاری صحبت میکنید لبخند بزنیم و ناامیدی کاربر را به حداقل برسانیم.
هنگامی که کاربر روی خطای 404 ما قرار گرفت، شما توجه او را برای چند میلی ثانیه به خود جلب کردید، اما باید توضیح دهید که چرا به آنجا رسیده است و گزینه های آنها چیست. از ارائه کد تخفیف برای عذرخواهی یا نمایش محصولات مرتبط، در صورت داشتن تجارت الکترونیک، تا نمایش جوک های گرافیکی. امکانات بی پایان هستند و در اینجا ایده های شگفت انگیزی وجود دارد که حداقل برای ما در طول مرور و تحقیق لبخند بر لبان ما آورده است.
در بین انواع خطاهای 404 که شرکت ها استفاده می کنند، می توانیم استراتژی های مختلفی را مشاهده کنیم:
تصاویر متحرک
برخی از شرکت ها تصمیم می گیرند که تصاویر متحرک را روی خطاهای 404 خود نمایش دهند. ما بر این باوریم که طراحی جذاب، ناامیدی را به حداقل می رساند و حس همدردی کاربر را برای صفحه افزایش می دهد . همچنین، مانند Freepik , فری پیک پریمیوم زیباییشناسی برند را حفظ میکند و حرکت توجه ما را به خود شرکت جلب میکند. تصویر نباید حواس را از پیام واقعی منحرف کند، بنابراین مهم است که برای کاربر توضیح داده شود که چه اتفاقی افتاده است و گزینه هایی که برای حرکت رو به جلو دارند. در مورد Flaticon ، بازدید کننده می تواند به صفحه اصلی بازگردد و به پشتیبانی فنی نامه بنویسند . ما می توانیم صدها آیکون را پیدا کنیم که با آنها خطای 404 خود را در Flaticon بسازیم یا از تصاویر ایجاد شده مخصوص این نوع صفحه در Storiset استفاده کنید.
وبسایت دیگری که این استراتژی را انتخاب میکند Mailchimp است ، که در آن، از طریق یک تصویر ساده از حیوانی که به دنبال صفحه درخواستی در یک جهان موازی است، توضیح میدهد که نتوانسته وبسایت را پیدا کند.
بازی های تعاملی
یک راه برای پیشرفت به سطح دیگری این است که برنامه نویسان خود را درگیر کنید و 404 صفحه با بازی های کوچک و اعتیادآور ایجاد کنید که باعث می شود چند ثانیه در وب بمانیم و در نتیجه تعامل ایجاد کنیم. چیزی شبیه به کاری که گوگل با مینی بازی دایناسور خود انجام می دهد (کپی کردن ‘chrome://dino/+enter’ در مرورگر) زمانی که نمی تواند اتصالی را پیدا کند.
ما گرفتار چندین مینی گیم شده ایم، از جمله مینی بازی که برنامه نویس وب رومن برازیر در خطای 404 خود ایجاد کرده است . یکی رستوران همبرگر Wendy که در آن باید از هات داگ های ریز و شیطانی که سعی می کنند مواد شما را از منو خراب کنند اجتناب کنیم. و از استودیوی بازاریابی فلدمن غافل نشویم که باعث میشود لحظاتی دلپذیر و نوستالژیک را با بازی معروف مار نوکیا قدیمی دهه 90 سپری کنیم.
خدمات اجتماعی
اگرچه اکثریت قریب به اتفاق 404 صفحه ای که ما پیدا کرده ایم روشی آرام و سرگرم کننده برای اطلاع رسانی به کاربر است، پروژه ای وجود دارد که می خواهیم آن را برجسته کنیم، دقیقاً به دلیل کار اجتماعی آن.
این پروژه NotFound.org است که در آن از صفحات 404 خود استفاده اجتماعی کردند و با استفاده از جهانی بودن صفحات وب، کودکان گمشده را برای یافتن آنها در هر نقطه از جهان ثبت کرده اند. این پروژه دارای اشتراک بیش از 6000 وب سایت است و دارای افزونه وردپرس برای نصب آن در این cms به سادگی و به صورت مستقیم می باشد.
جوک های گرافیکی
یکی از رایج ترین راه حل های اعمال شده در صفحات 404 جوک های طراحی گرافیکی است. چنین صفحه ای با حس شوخ طبعی، با رویکردی شوخ و اغلب خودانتقادی استفاده می شود. آنها معمولا متن های کوتاه همراه با تصاویر، انیمیشن ها و حتی ویدیوهایی هستند که کاربران را سرگرم می کنند.
از جمله مواردی که ما برجسته میکنیم، آژانس بازاریابی دیجیتال Ueno است که به سوررئالیسم متوسل میشود و یک هات داگ را به ما نشان میدهد که در حین پرواز بر فراز اشیاء تصادفی فرار میکند. در عین حال، وقتی به صفحه اصلی آن می رویم، ما را به بازگشت به واقعیت دعوت می کند.
یا مجله نیویورکر که تصویری از یک موش گم شده در پیچ و خم را انتخاب می کند در حالی که GPS آن مسیر را دوباره محاسبه می کند.
محصولات
عاقلانه است که از یک نقطه ضعف برای تبدیل آن به نقطه قوت استفاده کنیم. این چیزی است که زمانی اتفاق می افتد که شرکت ها از خطای 404 خود برای صحبت در مورد محصول خود به شیوه ای خنده دار و خودانتقادی استفاده می کنند و قصد دارند به شرکت نزدیک شوند و آنها را انسانی کنند. علاوه بر این، برای نشان دادن خود محصول یا خدمات استفاده می شود.
ما از قاب های لگو الهام گرفتیم ، صفحه ای ساده با شخصیت بسیار. تصویر یکی از عروسک های آنها با چهره وحشت زده با یکی از آهنگ های فیلم این برند در تضاد است: “همه چیز فوق العاده است” .
Ikea نیز با نمایش محصولات خود خطای خود را ایجاد می کند و هر بار که صفحه را بارگذاری مجدد می کنیم این خطاها تغییر می کند. HBO صحنه هایی از سریال های پوشانده شده در خطای 404 و عبارات همان یا Pantone را نشان می دهد که از رنگ 404C خود برای پر کردن صفحه خود با رنگ استفاده می کند.
صفحات تعاملی
برخی از وب سایت ها نیز با ساخت بازی های تعاملی قصد دارند شما را برای مدتی سرگرم کنند، با این تفاوت که در این موارد شما هدف خاصی جز آرامش و آزمایش ویژگی های آن ندارید . ما اعتراف می کنیم که چند دقیقه را در صفحه خطای Hot Dot از دست داده ایم ، جایی که با یک کلیک ماوس می توانیم انفجاری از صدها نقطه فلورسنت را ببینیم.
وب سایت توسعه دهنده وب و طراح وب بنجامین رید یک مرجع فیلم بسیار سرگرم کننده ایجاد می کند . وقتی به خطای 404 آن رسیدیم، به طور کامل وارد رابط امنیتی Jurassic Park می شویم . باید ترکیب های مختلفی را تایپ کنیم تا از آن خارج شویم. اگر جواب اشتباه را 3 بار تایپ کنیم اتفاق شگفت انگیزی رخ می دهد. آیا جرات تایپ “Trex” را در رابط دارید؟
در نهایت، آژانس دیجیتال MAD پیشنهاد میکند که چکها را به سادگی فعال یا غیرفعال کند و نقشههای مختلف را تشکیل دهد.
فیلم ها
بیشترین استفاده از منابع در اینترنت ویدیوها هستند ، بنابراین برای ما منطقی به نظر می رسد که بسیاری از شرکت ها از آنها در خطاهای 404 خود استفاده کنند. این مثال در مورد برند نوشیدنی Red Bull است که از ویدیوهای دیدنی برای پیوند برند خود استفاده می کند. یا آژانس هوک ، که از ویدیوی اشتباهی به عنوان یک شوخی سمعی و بصری استفاده می کند.
میم ها
شرکت ها باید از روندهای اجتماعی پیروی کنند، و بنابراین، طبیعی است که بسیاری از شرکت ها به الگوهای رفتاری روی بیاورند. اما میم چیست؟ آنها منابعی هستند که برای برقراری ارتباط در شبکه های اجتماعی استفاده می شوند. فرمت آن می تواند یک عبارت، یک تصویر، یا یک ویدیو، در میان دیگران، با مضمونی طنزآمیز باشد که معنای پوچ دارد. چیزی که میم ها را مشخص می کند این است که آنها به یک پدیده بین المللی تبدیل می شوند که تصاویر یا جوک های مشابه را در سراسر جهان پخش می کند . آژانس Hello Big Idea یا وب سایت 9 Gag از این منابع برای اطلاع رسانی خطای 404 خود استفاده می کنند.
شخصی سازی شرکت
در نهایت نمی توان از آمازون نام نبرد که در خطای 404 حیوانات خانگی کارمندان خود را معرفی می کند. این اقدام در خدمت انسان سازی شرکت است و به خود می بالد که یکی از محترم ترین شرکت ها در ایالات متحده است.
هر بار که صفحه خطای 404 را دوباره بارگذاری می کنیم، می توانیم یکی از بیش از 8000 حیوان خانگی را پیدا کنیم که در آمازون «کار می کنند».
هیچ شرکتی نمیخواهد ترافیک آنها به صفحه خطای 404 ختم شود، اما آنها میدانند که این غیرممکن است. بنابراین، یک صفحه 404 با طراحی خوب می تواند تفاوت بین یک تجربه خسته کننده و یک تجربه جذاب باشد .