سبد خرید
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

  • تمام دسته ها
  • آیکون ها
  • الگوها
  • بافت ها
  • بروشور ها
  • بنر ها
  • پس زمینه ها
  • پوسترها
  • تصاویر
  • سیلوئت ها
  • طرح های فری پیک
  • فاقد دسته بندی
  • کارت تبریک
  • کارت دعوت
  • کارت ویزیت
  • کارتون ها
  • کلیپ آرت ها
  • لوازم التحریر
  • لوگو ها
  • موکاپ ها
  • نقاشی ها
  • وکتورها

7 موضوع و مهارتی که طراحان UI/UX باید بدانند

7 موضوع و مهارتی که طراحان UI/UX باید بدانند

7 موضوع و مهارتی که طراحان UI/UX باید بدانند

اگر لینکدین یا سایر پلتفرم های شغلی تخصصی را جستجو کنید، متوجه موقعیت های زیادی برای طراحان UX/UI خواهید شد. رقابت سخت است، بنابراین برای پیشرفت باید مهارت های خوبی داشته باشید.

در اینجا، ما هفت موضوع و مهارت حیاتی را با شما به اشتراک می‌گذاریم تا به شما در رشد تجربه کاربری و حرفه طراحی رابط کاربری خود کمک کنیم. این اشتباه را مرتکب نشوید که فکر کنید همه چیزهایی را که باید بدانید می دانید – همیشه سعی کنید به یادگیری در مورد پیشرفت های جدید ادامه دهید.

  1. تعامل انسان و کامپیوتر (HCI)

تعامل انسان با کامپیوتر (HCI) پایه و اساس همه چیز در طراحی UX/UI است. درک HCI (Human-computer interaction) و در نظر داشتن آن همیشه در طول توسعه حرفه خود، شما را از بقیه متمایز می کند. این به شما کمک می کند تا ارتباط بسیار مهم بین کاربر و محصول را بهتر درک کنید.

منابع متعددی برای مطالعه HCI وجود دارد که یکی از بهترین آنها بنیاد طراحی تعامل (Interaction Design Foundation) است. دوره های آموزشی با پروفسور آلن دیکس تمام موضوعات پایه و پیشرفته آموزش HCI، تجربیات کاربر و قابلیت استفاده را پوشش می دهد.

 

1. تعامل انسان و کامپیوتر (HCI)

  1. تحقیق کاربر

اگر می‌خواهید محصولات موفقی طراحی کنید، شناخت عمیق کاربران تان ضروری است. و برای رسیدن به این هدف باید بتوانید تحقیق در مورد کاربران را انجام دهید. این کافی نیست که از دو یا سه نفر بپرسیم که چه فکر می کنند؛ شما باید تحقیقات عمیق تری انجام دهید.

تحقیقات کاربر قبل از شروع تولید انجام می شود، حتی قبل از ایجاد ماکت ها. بخشی از تحقیق شامل ساختن پروفایل های کاربر است. اگر مشخص شد که چندین پروفایل مختلف می توانند از مزیت محصول استفاده کنند، باید برای هر کدام یک پروفایل ایجاد کرد.

  1. معماری اطلاعات و جریان های کاربر

هنگام طراحی و ایجاد یک محصول، اقدامات خاصی باید در لیست شما قرار گیرند. در وهله اول ساختن یک معماری اطلاعات مطرح می شود تا مطمئن شوید که با چه چیزی سر و کار دارید. از نظر بصری، معماری اطلاعات یک فلوچارت است که همه قطعات را به هم متصل می کند و اولین پیش نویس چیزی را ایجاد می کند که بعداً به یک جریان کاربر کامل تبدیل می شود.

معماری اطلاعات شامل جزئیات کلی از آنچه می‌خواهید انجام دهید، از جمله مروری بر محتوا و رابط‌ها و تعاملات است. بهتر است معماری اطلاعات خود را با یک برنامه دیجیتالی ایجاد کنید که بتوانید در طول تولید تغییراتی در آن ایجاد کنید. Figma انتخاب خوبی برای این کار است.

 

7 موضوع و مهارتی که طراحان UI/UX باید بدانند-تصویر دوم

 

  1. موکاپ ها، وایرفریم ها و نمونه های اولیه

برای پیشرفت در حرفه UX/UI خود، تهیه موکاپ ها، وایرفریم‌ها و نمونه‌های اولیه ضروری است. این حوزه چندین مهارت را در یک مهارت ترکیب می کند؛ همه آنها تکنیک هایی هستند که دست به دست هم می دهند. یکی بدون دیگری وجود ندارد.

موکاپ ها، ساختارها، وایرفریم ها و نمونه های اولیه مراحل اولیه قبل از ایجاد یک محصول کامل هستند. آنها را می توان به عنوان طرح هایی در سطوح مختلف تکامل توصیف کرد.

موکاپ ها ساختار بصری اولیه ای هستند که نشان می دهد یک محصول دیجیتال پس از اتمام چگونه ممکن است به نظر برسد. اینها معمولاً به طراح گرافیک یا رابط کاربری اختصاص دارد.

وایرفریم ها اولین گام به سوی توسعه محصول واقعی هستند. با استفاده از اشکال ساده، یک ساختار پیش نویس از آنچه که شکل طرح آینده چه طرحی خواهد بود در کنار هم قرار می گیرد. این شامل رنگ ها یا تایپوگرافی نیست، فقط یک ساختار اساسی است.

کم کم عناصر نهایی اضافه می شوند تا به نمونه اولیه برسیم. نمونه های اولیه بسیار شبیه به طراحی نهایی هستند و می توان از آنها در تست های کاربر استفاده کرد. استفاده از این تکنیک‌ها زمان ایجاد یک محصول دیجیتال را کوتاه می‌کند و مشکلات قابلیت استفاده را قبل از اینکه رفع آن‌ها خیلی سخت شود، حل می‌کند.

 

  1. روش چابک توسعه محصول

بسیاری از تیم های طراحی و تولید از روش چابک برای کار روان و کارآمد در یک تیم استفاده می کنند. ایده اصلی روش چابک رضایت کاربر است و راه را برای تغییرات سریع و تکرارهای ثابت تا رسیدن به حالت “تمام شده” آماده می کند.

در یک روش چابک برای طراحی UX، کار به صورت سرعتی سازماندهی می شود. هر مرحله سرعتی شامل تعداد مشخصی از فعالیت‌ها است که توسط مالک محصول با توجه به اندازه تیم و فوریت تکرار، تصمیم گیری می شود. هر فعالیت یک داستان کاربر و یک قانون برای دانستن هدف دارد. یک داستان تنها زمانی تمام شده در نظر گرفته می شود که همه موافق باشند که “تمام شده”.

تمام آنچه را که باید در مورد روش چابک برای UX با دوره بنیاد طراحی تعاملی باید بدانید را بیاموزید.

 

7 موضوع و مهارتی که طراحان UI/UX باید بدانند

 

  1. دانش اولیه زبان های کامپیوتری (کد)

برای کار به عنوان یک طراح رابط تجربی، نیازی نیست که دانش عمیقی از زبان های کامپیوتری داشته باشید، چه برسد که بخواهید کدنویسی کنید. اما چیزی که به شما کمک می کند این است که بدانید آنها چه هستند، چگونه کار می کنند و هر کدام برای چه چیزی استفاده می شوند. به این ترتیب می توانید برنامه نویسان و برنامه نویسان مسئول پروژه خود را بهتر درک کنید.

بحث های زیادی در مورد اینکه آیا طراحان UX/UI باید بتوانند کدنویسی کنند تا کار خود را به خوبی انجام دهند، وجود دارد. حقیقت این است که آنها نیازی به کدنویسی ندارند. اما اگر تیم کوچک باشد چه؟ اگر طراح UI دانش زبان های کامپیوتری را داشته باشد، می تواند بخشی از وقت خود را در پیشبرد پایه کد و شیوه نامه ها صرف کند.

 

  1. کار تیمی با Figma و Flaticon

یک طراح تجربه و رابط بهتر به عنوان بخشی از یک تیم کار می کند. با ابزارهایی مانند Figma و Flaticon می توان طرح های حرفه ای و چابک را به صورت مشترک ایجاد کرد. بسته Flaticon UIcons برای دانلود در انجمن Figma موجود است. سبک های مختلفی برای موکاپ ها، وایرفریم ها و نمونه های اولیه طراحی رابط شما ایده آل هستند. UIcon ها را کشف کنید و طراحی های رابط خود را بهبود بخشید.

 

7 موضوع و مهارتی که طراحان UI/UX باید بدانند

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

توسط
تومان