سبد خرید
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

  • تمام دسته ها
  • آیکون ها
  • الگوها
  • بافت ها
  • بروشور ها
  • بنر ها
  • پس زمینه ها
  • پوسترها
  • تصاویر
  • سیلوئت ها
  • طرح های فری پیک
  • فاقد دسته بندی
  • کارت تبریک
  • کارت دعوت
  • کارت ویزیت
  • کارتون ها
  • کلیپ آرت ها
  • لوازم التحریر
  • لوگو ها
  • موکاپ ها
  • نقاشی ها
  • وکتورها

5 داستان ترسناک تجربه کاربری که باید از آنها اجتناب کنید

کاور طراحی رابط کاربری

5 داستان ترسناک تجربه کاربری که باید از آنها اجتناب کنید

چند بار با محصولی برخورد کرده اید که استفاده از آن دشوار است؟ باور کنید یا نه، وضعیت کاملاً عادی است. اما چرا این اتفاق می افتد؟ صرفاً به این دلیل که توجه کافی به طراحی رابط و تجربه کاربر در طول توسعه محصول نشده است.

گاهی اوقات استفاده از یک محصول نه تنها دشوار است، بلکه ممکن است خسته کننده و زمان بر باشد. خطاهای قابلیت استفاده در تجربه کاربری رایج هستند زیرا همه گاهی اوقات اشتباه می کنند. اما برخی از “اشتباهات” می توانند آسیب بیشتری نسبت به سایرین ایجاد کنند.

اینها اغلب به عنوان جزئیات جزئی ظاهر می شوند و به عنوان خطاهای انسانی تعیین می شوند. اما گاهی اوقات، آنها می توانند اثرات منفی بزرگی داشته باشند. خطاهای تجربه کاربر منجر به عواقب بسیار جدی، حتی مرگ شده است.

بیشتر وحشت های تجربه کاربری را می توان در پنج دسته کلی قرار داد. شما باید از تکرار این داستان های ترسناک در حرفه UX و UI خود بسیار محتاط باشید. ما آنها را در اینجا برای مراجعات بعدی با شما به اشتراک می گذاریم.

  1. نداشتن قوام بصری

ابتدا، اجازه دهید ارتباط نزدیک بین طراحی تجربه کاربر (UX) و طراحی رابط (UI) را مورد بحث قرار دهیم. هنگامی که یک رابط از نظر بصری گیج کننده است، تجربه آسیب می بیند و قابلیت استفاده تحت تأثیر قرار می گیرد.

به عنوان مثال، دکمه‌های مختلف برای هر فراخوانی، ناهماهنگی در رنگ‌های نمادها، یا تنوع بسیاری از سبک‌ها در گرافیک.

این خطاهای بصری با جریان کاربر روان و قابل درک تداخل می کنند. ناهماهنگی باعث ایجاد ناامیدی برای کاربر می شود و باعث می شود که بدون رسیدن به هدف خود برنامه، وب سایت یا محصول را رها کنند.

با استفاده از UIcons، نمادهای گویا و عناصر طراحی فلت آیکن از این داستان ترسناک اجتناب کنید. وحدت بصری را حفظ کنید و از گیج شدگی با فلت آیکن خودداری کنید.

 

 

تصویر اول

 

  1. عدم انجام تحقیقات کاربری و بازار

توسعه محصولی که از یک “ایده بزرگ” به وجود آمده باشد می تواند به خوبی کار کند و موفق باشد. اما نه بدون انجام برخی کار تحقیقاتی کاربر قبل از شروع توسعه آن. رفتن مستقیم از ایده به توسعه می تواند بزرگترین اشتباه برای یک شرکت باشد. فراموش نکنید که حداقل سوالات زیر را قبل از پریدن از خود بپرسید:

. چگونه می دانید که این ایده چیزی است که مردم می خواهند؟

  • آیا مطمئن هستید که این راه حل مشکل همان چیزی است که مردم به آن نیاز دارند؟
  • آیا محصول مشابهی در حال حاضر وجود دارد؟ آیا موفق است؟
  • چگونه می توانید تشخیص دهید که جریان کاربر روان و لذت بخش است؟

این را به خاطر داشته باشید: توسعه‌دهنده محصول، کاربر نیست، طراح رابط، کاربر نیست، سرمایه‌گذاران، کاربر نیستند و تیم بازاریابی، کاربر نیستند.

ایجاد یک محصول بدون تحقیق قبلی می تواند منجر به یک فاجعه کامل شود که بازگشت از آن همیشه آسان نیست.

 

تصویر دوم

 

  1. راه اندازی بدون تست قابلیت استفاده قبل و بعد

اشتباه دیگری که می تواند منجر به وحشت در توسعه محصول شود، انجام ندادن تست قابلیت استفاده بودن با کاربران واقعی قبل و بعد از عرضه محصول است. اگر تست نکنید، بسیاری از جزئیات ممکن است از بین بروند و مشکلات قابلیت استفاده بودن ایجاد کنند که معمولاً به ناامیدی یا فاجعه کامل ختم می شود.

راه اندازی یک برنامه بدون تست مانند ارسال یک موشک به فضا بدون اطمینان از ایمن بودن آن برای فضانوردان است. تست کاربر باید حتی در طول فرآیند توسعه انجام شود، زمانی که محصول هنوز یک نمونه اولیه است. و وضعیت حتی بدتر است اگر یک نمونه اولیه هرگز ایجاد نشود!

این فقط انجام تست های قابلیت استفاده بودن با کاربران قبل از راه اندازی نیست؛ شما همچنین باید به انجام آنها به طور منظم ادامه دهید و بنابراین محصول را با توجه به آنچه کاربران واقعاً نیاز دارند بهبود دهید. اگر تنها کسی هستید که محصولی را تست می کنید، هرگز به نهائی شدن محصول اعتماد نکنید.

  1. عدم در نظر گرفتن قابلیت دسترسی

15 درصد از مردم جهان نوعی معلولیت دارند. 90 درصد از صفحات وب جهان برای افرادی که به فناوری کمکی متکی هستند غیرقابل دسترسی است. از هر 8 مرد در سراسر جهان 1 نفر کور رنگ و از هر 200 زن 1 نفر کوررنگ هستند.

در نظر نگرفتن دسترسی در توسعه محصول یک اشتباه جدی است. نه تنها تعداد افرادی که می توانند از محصول شما استفاده کنند را کاهش می دهید، بلکه اعتبار خود را نیز از دست می دهید.

امروزه فناوری های کمکی برای گشت و گذار در وب و استفاده از برنامه ها یک تجارت بزرگ است. جزئیاتی را فراموش نکنید که باعث می شود محصول شما به عنوان چیزی که هر کسی می تواند از آن استفاده کند قابل تشخیص باشد و در عین حال خود را همدل نشان دهد.

 

تصویر سوم

 

5. استفاده از تکنیک های تاریک UX

بدترین مثال از تجربه کاربری، تکنیک UX تاریک است. هیچ چیز وحشتناک تر از یک برنامه یا صفحه وب با طراحی های فریبنده نیست. UX تاریک الگوهای تاریک نامیده می شود، روشی که در آن طراحی تجربه کاربر و رابط کاربری با هم کار می کنند تا کارهای مشکوک به ظاهر اخلاقی را انجام دهند. می توان آن را با طعمه کلیدی (Clickbait) مقایسه کرد، راهی برای فریب دادن کاربر به انجام کاری که لزوماً به نفع او نیست.

رایج ترین نمونه های UX تاریک عبارتند از:

  • جریان برای غیرفعال کردن یک حساب یا لغو اشتراکی که دنبال کردن آن سخت است.
  • دکمه هایی با متن گیج کننده که شبیه چیزی هستند که نیستند.
  • ردیابی فعالیت در یک برنامه که بر سایر برنامه ها تأثیر می گذارد.
  • جمع آوری اطلاعات شخصی زیر ماسک قابلیت استفاده.

دستاوردهای شما در طراحی رابط و تجربه

بهترین راه برای رشد حرفه طراحی رابط کاربری و تجربه این است که داستان های ترسناک را به خاطر بسپارید و از بازتولید آنها در پروژه های خود اجتناب کنید. به یاد داشته باشید که همدلی و درک عمیق کاربران مهمتر از هر «ایده بزرگی» است.

از محتواهایی که فری پیک پریمیوم به شما ارائه می دهد استفاده کنید و از داستان های ترسناک در کار طراحی تجربی خود اجتناب کنید. با پیروی از این توصیه ها، نه تنها کار خود را بهبود می بخشید، بلکه مشتریان بهتری نیز خواهید داشت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

توسط
تومان