روند طراحی لوگوهای به روز تیم های ملی فوتبال
صحبت در مورد فوتبال در چند روز آینده همه جا خواهد بود. درست مثل همیشه، اما حتی بیشتر. دلیل آن قابل درک است: جام جهانی بازگشته است. رویدادی جهانی که هر چهار سال کل سیاره زمین را متوقف می کند و به دلایلی که در اینجا مورد توجه ما نیست، تقریباً در زمستان امسال در قطر جشن گرفته می شود.
این رویداد احساسات را رها می کند و راه جالبی برای میخکوب کردن به صفحه نمایش تلویزیون دارد.
جام جهانی فوتبال یک رویداد بزرگ است و چشمان جهان، اگر دوباره بگویم، تماشاگر هستند. منطقاً برندها به خوبی از این موضوع آگاه هستند. ما در مورد قراردادهایی با تعداد زیادی صفر و فرصتی عالی برای بازاریابی، اثرات دراماتیک و البته تصویر ذهنی شرکت صحبت می کنیم.
و این دقیقاً هدف ماست …
وقتی برند یک کشور است
چه جایی بهتر از یک ویترین با این عظمت برای ارائه جسورانه ترین طرح هایمان؟ فدراسیون ها به خوبی از آنچه در اینجا در خطر است آگاه هستند (که بسیار بزرگتر از آنچه در زمین اتفاق می افتد است) و آنها از فرصت استفاده می کنند تا طراحی مجدد لوگوها و تغییرات ظریف (و نه چندان ظریف) رنگ ها و لباس های هر تیم خود را ارائه دهند. زیرا ساخت لوگو یک کار پرزحمت است، همانطور که قبلاً در یکی از مطالب وبلاگ گذشته خود در مورد آن بحث کردیم. اهمیت آن را زمانی تصور کنید که برند چیزی کمتر از یک کشور کامل نیست.
همه چیز در مورد تحت تأثیر قرار دادن مخاطبانی است که قبلاً در جیب خود دارید. که فریفته ترکیبی از اخلاق ورزشی و غرور میهن پرستانه، هواداران آماده و منتظر خرید پیراهن هستند (و کمی در آن خودشان را به زحمت می اندازند). خوب، آن و همه تجارت های مرتبط.
این جایگاه بزرگ و یکپارچه، بستر ایده آلی را برای آزمایش به ما می دهد. لباس های ورزشی به فروش خود ادامه خواهند داد زیرا رنگ های آنها احساس می شود، و مورد مناقشه قرار نمی گیرد. و اگر مورد مناقشه قرار گیرند، چه بهتر. این جمله را فراموش نکنیم که چیزی به نام تبلیغات بد وجود ندارد، که در فرهنگ آنگلوساکسون (Anglo-Saxon) وجود دارد.
طراحی مجدد نمادها
بسیاری از فدراسیونها در تلاش مداوم خود برای یادگیری، بهبود، بهروز ماندن، ایجاد هیاهو و تلاش برای متقاعد کردن شما به نپوشیدن پیراهن جام جهانی گذشته هستند، بسیاری از فدراسیون ها در سال های اخیر طرحهای لوگو و نشانهای خود را بهروزرسانی میکنند. بیایید نگاهی به برخی از این بازطراحی ها قبل از بیست و دومین جام جهانی فوتبال بیندازیم.
نگاهی گذرا به این طرحها، تقریباً فراتر از هر شکی، روندی واضح را نشان میدهد: هر چیزی باشد خوب است. استفاده از خطوط و اشکال تمیزتر، مانند مورد اسپانیا و بلژیک، تا گنجاندن انواع الگوها و نمادها برای برانگیختن غرور ملی، همانطور که توسط استرالیا و مکزیک انجام شد.
برای مثال، در حالی که جبل الطارق برای اولین بار از قرن هفدهم نشان خود را به روز کرده است (یا حداقل اینطور به نظر می رسد)، پاسخ مالی تلاشی بی تردید برای یادآوری خاطرات گذشته است…
اما اجازه دهید همچنان از این نمایش بصری جذاب از روندهای تعیین شده توسط دنیای طراحی در هر کشور لذت ببریم.
یک روند رو به رشد، تکرار نکردن پیامی است که ما قبلاً با آن آشنا هستیم، همانطور که توسط نمادهای به روز شده پاراگوئه و رومانی پیشنهاد شده است.
علاوه بر این، در حالی که سنگال به نماد شیر شجاع خود تغییر چهره داده تا بیشتر قابل تشخیص باشد، تایلند ترجیح داده است که فیل نمادین خود را پنهان کند.
بحرین و هند هر دو نمادهای خود را باریک کرده اند و شکل های گرد سابق خود را ساده کرده اند.
با توجه به این خلاقیتها، دیدن این که طراحی پر جنب و جوشتر از همیشه است، خلاقیت جهانی بدون محدودیت در حال پیشرفت است، شگفتانگیز است و وقتی همه چیز در مورد احساس رنگهای لباس تیم ملی شما باشد، هر چیز دیگری یک امتیاز است.
اهمیت لوگوها
البته فراموش نکنید که ایجاد هویت بصری برای یک برند شامل طراحی لوگو با بالاترین کیفیت است. اگر برند مربوط به یک کشور کامل است، بهتر است در مورد آن اشتباه نکنید. فری پیک پریمیوم یک بخش کامل در مورد لوگوها دارد. ما بیش از 300 قالب برای برندهای با کیفیت بالا در قالبهای PNG، SVG، EPS، PDF و JPG به شما پیشنهاد میکنیم تا بتوانید خلاقیت خود را از قویترین مبنی شروع کنید. طیف گسترده ای از اشکال، طرح ها و پیشنهادات برای کمک به شما در تنظیم ایده خود و تثبیت پروژه خود در آن آورده شده است.
به یاد داشته باشید که لوگوی این شرکت خاص دارای امکانات تجاری بی نهایت است و یک الگوی خوب کار طراح را برای ایجاد یک هویت قوی برای چنین برند حساس و قدرتمندی مانند برندی که با آن سر و کار داریم تسهیل می کند.
یک نظر نهایی اضافه در مورد لوگوها. بدون شک، لوگو ایالات متحده با یک ستاره اضافه شده (با هر آنچه که دلالت دارد) شگفت انگیز به نظر می رسید.
امسال از چه کسی حمایت خواهید کرد؟