من 💖 نیویورک: نمادی که تأثیرگذارترین لوگوی جهان را ایجاد کرد
در دنیای طراحی، چند لحظه نمادین وجود دارد که تاریخ را برای همیشه رقم زده است، نه تنها یک ایده را در آن زمان متحول کرد، بلکه آن را حفظ کرد و اطمینان داد که به یک نقطه عطف غیر قابل جایگزین تبدیل می شود. یکی از طرح هایی که به این سطح رسیده است، لوگوی I Love NY است .
اگر تا به حال از نیویورک دیدن کرده باشید، متوجه شده اید که هر مغازه سوغاتی هزاران نوع هدیه با لوگوی چاپ شده روی آنها دارد – یادگاری از بازدید شما از سیب بزرگ تا با خود به خانه ببرید.
میلتون گلیزر و یک راه حل بازاریابی
در طول دهه 1970، شهر نیویورک پس از حوادث ناگواری مانند آتش سوزی برانکس جنوبی و خاموشی در سال 77، بخشی از درخشش خود را از دست داده بود. نیویورک ورشکست شده بود و به تصویری جدید، احساسی تر و سازنده نیاز داشت .
شهر یک آژانس بازاریابی را مأمور کرد تا استراتژی ای برای بهبود گردشگری شهر و ایجاد یک داستان الهام بخش و تبلیغاتی برای کل ایالت نیویورک ارائه دهد. هدف اصلی این کمپین بهبود تصویری بود که دیگران از نیویورک داشتند.
آژانس Wells Rich Greene پروژه I Love New York را با تمرکز بر برجسته ترین جاذبه ها – برادوی و سرگرمی – و طبیعت کوهستانی ایالت که برای اسکی و تفریح در فضای باز عالی بود، توسعه داد.
Wells Rich Green تیمی از متخصصان را برای تولید محتوا در اطراف کمپین جمع آوری کرد. استیو کارمن برای نوشتن یک آهنگ و میلتون گلیزر برای ارائه یک لوگو مأمور شدند . هر دو قبلاً در دنیای بازاریابی به خوبی شناخته شده بودند، هر کدام در هنر خود.
این آهنگ برای اولین بار در تبلیغات ویدیویی استفاده شد که در آن مردم از سایر نقاط ایالات متحده عبارتی مانند: ” من اهل مونتانا هستم، اما نیویورک را دوست دارم.”
در زیر، ما اشعار را کپی کرده ایم و پیوند یک ویدیو را به اشتراک می گذاریم تا بتوانید آهنگ اصلی را بشنوید.
من نیویورک را دوست دارم
، دیگری مانند آن وجود ندارد.
مهم نیست کجا می روید.
و هیچ کس نمی تواند آن را مقایسه کند.
این برد و مکان و نمایش است.
نیویورک خاص است.
نیویورک متفاوت است، زیرا هیچ جای دیگری
بر روی زمین مانند نیویورک وجود ندارد و به همین دلیل است که
من نیویورک را دوست دارم.
طراح گرافیک، میلتون گلیزر، ایده عالی لوگوی معروف را در یک تاکسی در مسیر خود به جلسه شورای شهر مطرح کرد . آن خط خطی با مداد قرمز مهم ترین لحظه زندگی حرفه ای او بود.
در طول یک مصاحبه پادکست، وقتی از میلتون گلیسر در مورد لوگو پرسیده شد ، او پاسخ داد: « چرا یک منحنی خاص، یک رنگ خاص و یک کنتراست خاص توجه ما را به خود جلب می کند، و چرا برخی از اشکال دیگر ما را خسته می کنند؟ نمی دانم، این یک راز عمیق است .»
پس از موفقیت این کمپین، شهر نیویورک (منهتن و مناطق اطراف) بازسازی شد و ایالت توانست به طور آشکار از بازدیدکنندگان و گردشگران استقبال کند. از آن زمان، عشق مشترک به نیویورک تا رسیدن به هویتی که امروز دارد، رشد کرده و رشد کرده است.
قدرت مینیمالیسم
بیایید کمی در مورد طراحی واقعی لوگو برای کمپین I Love New York صحبت کنیم . این لوگویی است که با روند مینیمالیسم و ساده سازی اطلاعات مطابقت دارد.
مینیمالیسم یک روند طراحی جاودانه است . در لوگوی I Love New York ، یک قلب زرشکی رنگ در مرکز توجه قرار دارد که با سه حرف بزرگ در حروف آمریکایی تایپرایتر در کنار آن قرار دارد . به عنوان یک نماد، قلب زندگی خاص خود را در محدوده وسیعتر برند دارد.
میلتون گلیزر در مصاحبه ای گفت که این طرح توانسته است در آن نقطه شیرین بین اطلاعات به راحتی قابل تشخیص و اطلاعات بصری مبهم قرار بگیرد. دوز مینیمالیسم و ابهام در تمام جزئیات لوگو وجود دارد. حرف I (که یک کلمه هم هست)، قلب زرشکی و مخفف NY برای نیویورک.
در عین حال، اعتقاد بر این است که استفاده از قلب به جای کلمه عشق در اطلاعات بصری کلید این لوگو بوده است. استفاده از نمادها به جای کلمات، مینیمالیسم در هسته آن است. امروزه ما از نمادها برای جایگزینی انواع کلمات استفاده می کنیم و حتی با استفاده از شکلک ها برای بیان احساسات در رسانه های اجتماعی و جاهای دیگر ارتباط برقرار می کنیم.
ماندگاری قلب
آنچه میلتون گلیزر فکر می کرد تبلیغات کوتاهی است که بیش از دو هفته طول نمی کشد، به یکی از موفق ترین کمپین های بازاریابی در تاریخ تبدیل شد. بیش از 45 سال از ایجاد آن می گذرد و هنوز هم عشق جمعی را به نیویورک برمی انگیزد.
سالها بعد از میلتون گلیسر در مورد این پدیده سوال شد و گفت:
هیچکس نمیتوانست تصوری از اهمیت این لوگو داشته باشد، البته نه من. برای من شگفتانگیز است که از بین نرفته است، هنوز تأثیرگذار است، مردم هنوز به آن پاسخ میدهند و به نظر میرسد که هنوز کار اصلی خود را انجام میدهد . شاید قابل توجه ترین چیز در مورد آن منشا آن نیست، بلکه تداوم آن است .
از ابتدا – و هنوز هم – این لوگو توسط شهرهای دیگر ایالات متحده استفاده شده است و همچنین تأثیرات بسیار دیگری دارد. تفاوت این است که، اکنون، ایالت نیویورک مجوز رسمی لوگو را دارد و استفاده از آن برای یک کمپین می تواند هزینه زیادی داشته باشد.
کمپین I Love New York اکنون دارای یک وب سایت و برنامه تلفن همراه است که نماد قلب قرمز نماد اصلی عنصر بصری مورد استفاده در سراسر رابط است . آیا تا به حال به این فکر کرده اید که یک نماد “ساده” چقدر می تواند مهم باشد؟
پ.ن: در تاریخچه مستند مفهوم و ایجاد لوگو، هیچ کس به این احتمال اشاره نمی کند که قلب زرشکی با یک سیب قرمز بزرگ همراه باشد. شما چی فکر میکنید؟