شش تا از بهترین ابزار برای طراحی صفحات فرود
هنگامی که در یک محیط آنلاین هستید، این خطر وجود دارد که دانش مفاهیم خاصی مانند صفحه فرود را فرض کنید، که شاید سایر افراد از آن آگاه نباشند زیرا به سادگی نیازی به دانستن در مورد آن ندارند. آنها به عبارت دیگر، چیزهایی وجود دارد که می دانیم همه در زندگی روزمره خود از آنها استفاده می کنند، اما لزوماً نام سرویسی را که دریافت می کنند نمی دانند، یا آن را از هیچ عنصر مرورگر دیگری متمایز نمی کنند.
در این مقاله سعی می کنیم توضیح دهیم که صفحه فرود چیست، چه کاربردی دارد و راه های مختلف ایجاد آن.
صفحه فرود چیست؟
“صفحه فرود” اصطلاحی است که برای توصیف یک وب سایت یا بخشی از یک وب سایت استفاده می شود که هدف خاصی دارد.
این صفحه “صفحه فرود” نامیده می شود زیرا صفحه ای است که کاربران پس از کلیک بر روی یک نتیجه جستجو یا آیتم منو، اعم از یک تبلیغ فیس بوک، یک پیوند یوتیوب، یا هر منبع ترافیک داخلی یا خارجی، روی آن فرود می آیند.
صفحه فرود برای چیست؟
متداول ترین استفاده از صفحه فرود – یا از این پس ” فرود ” – گرفتن سرنخ ها یا مخاطبین برای پایگاه داده شما است. سایر اهداف اصلی ممکن است بهبود موقعیت سئو با رتبه بندی برچسب ها یا کلمات کلیدی که در آن ظاهر می شوند یا صرفاً سازماندهی و اولویت بندی اطلاعات در یک وب سایت با هدف بهبود قابلیت استفاده باشد.
در مورد فرودهایی که با هدف گرفتن سرنخ ها انجام می شود، آنها معمولاً در مورد مزایای یک محصول و یا خدمات اطلاع رسانی می کنند و از طریق فرم ثبت نام، تعامل فرآیند خرید کاربر را آغاز می کنند.
اطلاعات تماس ضبط شده معمولاً به طور خودکار در نرم افزار بازاریابی یا مدیریت مشتری (سیستم CRM) ذخیره می شود تا در کمپین های بازاریابی ایمیلی استفاده شود. آنها همچنین می توانند در سیستم های ابتدایی تری مانند صفحه گسترده در پایگاه داده CMS یا سیستم مدیریت محتوا ذخیره شوند.
فرودها را می توان در خارج از یک وب سایت ایجاد کرد (مثلاً برای راه اندازی محتوای خاص، محصول، و یا خدمات)، و همچنین می توانند به صورت داخلی به عنوان یک صفحه اضافی میزبانی شوند. در هر دو مورد، تا زمانی که پیوند داشته باشند، از هر منبعی قابل دسترسی هستند.
طراحی صفحه فرود بسیار مهم است زیرا اغلب اولین تماسی است که یک مشتری یا کاربر بالقوه با برند یا خدمات شما دارد. بنابراین، ضروری است که همه صفحات فرود با هر دستگاهی سازگار باشند و بتوانند قالبهای محتوای مورد نظر را ادغام کنند: فیلمها، عکسها، فیدهای رسانههای اجتماعی، فرمهای ثبت نام، ابزارهای تجسم کاتالوگ دیجیتال، و دکمهها.
یکی از اهداف اصلی یک صفحه فرود این است که بر “شخصیت خریدار” یعنی مشتری بالقوه شما تأثیر بگذارد. آنها همچنین می توانند به طبقه بندی مشتریان بالقوه شما و تأثیرگذاری آنها از طریق رسانه مورد علاقه خود در یک استراتژی بازاریابی ورودی یا بازاریابی محتوایی با ارزش، به روشی غیر مداخله جویانه کمک کنند. به همین دلیل این یک استراتژی هوشمندانه است که برای هر شخصیت خریدار یک صفحه فرود ایجاد کنید و سپس آن صفحه فرود را به سایت های اصلی که شخصیت خریدار شما بازدید می کند پیوند دهید.
چند نوع صفحات فرود وجود دارد؟
بسته به هدف شما، انواع مختلفی از طراحی صفحات فرود را می توان دسته بندی کرد. این شامل:
صفحه فرود با فرم
اینها برای جمع آوری داده ها طراحی شده اند . آنها معمولا شامل یک فرم هستند و یک راه خوب برای جذب بازدیدکنندگان، ارائه پاداش برای ارسال داده ها است، مانند یک منبع رایگان (پادکست، موارد رایگان، عکس، کتاب الکترونیکی و غیره).
صفحه فرود دسته
ایده این نوع صفحه فرود این است که مجموعه ای از کلمات کلیدی را برای قرار دادن آنها گروه بندی کند، بنابراین به موقعیت ارگانیک صفحه کمک می کند . علاوه بر این، هنگامی که کاربران برای یک محصول خاص جستجو میکنند، به جای بردن آنها به صفحه اصلی، در صفحهای بهینهسازی شده برای دستهبندی مورد علاقه خود قرار میگیرند. خطر تسلیم شدن آنها قبل از خرید یا دستیابی به خدمات.
صفحه فرود را راه اندازی کنید
این در مورد ارائه یک محصول یا خدمات خاص و پرهیز از حواس پرتی به غیر از ارائه ویژگی های آن است. برای این نوع صفحه فرود، ترجیحاً پیوندهای خارجی درج نشود و گزینه های پیمایش محدود شود .
چگونه یک صفحه فرود بسازیم
هیچ راه واحدی برای ساخت صفحه فرود وجود ندارد. درست مانند یک وب سایت، این کار را می توان از طریق کد، چیدمان عناصری که می خواهید شامل شود، از طریق CMS خود، با یک افزونه خاص برای ایجاد صفحه فرود یا حتی از طریق نرم افزار خارجی که ممکن است دامنه خاص خود را داشته باشد یا در محدوده شرکت شما باشد، انجام دهد. دامنه، به عنوان بخش دیگری از وب سایت شما.
اما قبل از اینکه به نحوه ساختن آن نگاه کنید، باید در مورد عناصری که یک فرود باید شامل چه مواردی باشد تا موثر باشد، روشن باشید، و اگرچه این در نهایت به هدف آن بستگی دارد، اما هر کدام باید شامل موارد زیر باشد:
- پیوند یا URL : این آدرسی است که کاربران از طریق آن به صفحه فرود دسترسی پیدا می کنند. در نتایج موتور جستجو نشان داده می شود یا در دکمه هر پلت فرم تبلیغاتی، بنر و غیره پیوند داده می شود.
- عنوان: این اولین عنصری است که کاربران هنگام ورود به صفحه فرود مشاهده می کنند، بنابراین باید عملکرد خلاصه کردن و جلب توجه بقیه مطالب را داشته باشد.
- متن: کاربران نباید بیش از حد از اطلاعات اشباع شوند، اما در عین حال هر چیزی را که نیاز دارند پیدا کنند. به عنوان مثال، آنچه که کاربر قرار است هنگام انجام عملی که شما پیشنهاد میکنید، دریافت کند، مانند: دانلود، ثبت نام، و خرید و غیره.
- مواد سمعی و بصری: فیلم ها، عکس ها، انیمیشن ها و غیره باید متن را پشتیبانی و تکمیل کنند، زیرا در بسیاری از موارد جایگزین آن می شود، بنابراین باید به کاربر کمک کند تا آنچه ارائه می شود، مزایای آن، یا ارزش متفاوت آن را درک کند.
- فرم تماس: عملکرد اصلی آن گرفتن داده های کاربر به عنوان بخشی از فرآیند تبدیل است. به عنوان مثال، اگر کاربری بخواهد یک سند رایگان (مگنت سرب) را از یک صفحه فرود دانلود کند، باید فرم را با مشخصات تماس خود پر کند تا سند یا لینک دانلود را از طریق ایمیل دریافت کند.
- دکمه های فراخوان : باید جذاب، قابل مشاهده و ساده باشند. کاربران باید بر روی آنها کلیک کنند تا عمل مورد نظر را انجام دهند و پاداش ارائه شده را دریافت کنند.
هنگامی که در مورد آنچه می خواهید گنجانده شود کاملاً آگاه هستید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که ابزارهای مختلف موجود در وب را امتحان کنید. ابزارهای رایگان و پولی وجود دارد و بسته به بودجه و قابلیتهای مورد نیاز، میتوانید موارد زیر را انتخاب کنید:
اینستاپیج (Instapage)
این نرم افزار به دلیل سادگی یکی از بهترین بسته های نرم افزاری برای ایجاد صفحات فرود و بهینه سازی آنها می باشد. ویرایشگر دارای صفحه بصری است و شامل یک تابع کشیدن و رها کردن است که برای افرادی که دانش طراحی ندارند بسیار مفید است. دارای بیش از 100 قالب برای اهداف مختلف مانند صفحات تشکر، صفحات دانلود، صفحات تبلیغاتی و غیره.
طرح های آن قابل تنظیم و بهینه سازی برای تبدیل هستند. همچنین دارای پایگاه داده ای از عکس ها و وکتورها و یک ویژگی بسیار مهم است و آن این است که امکان تست A/B را برای تست اینکه کدام عکس یا متن بهتر عمل می کند را ارائه می دهد. یک نسخه رایگان 14 روزه وجود دارد و برنامه اصلی ماهانه 150 یورو است، که اگرچه مبلغ قابل توجهی است، اما همیشه ارزان تر از استخدام یک برنامه نویس / توسعه دهنده وب است.
MailChimp
MailChimp بیشتر به عنوان یک پلت فرم بازاریابی ایمیلی شناخته می شود. با این حال، این ابزار همچنین به شما اجازه میدهد تا صفحات فرود بهینهسازی شدهای را طراحی کنید تا لیست پستی خود را از آنها تغذیه کنید .
هر صفحه شامل فرمی برای جذب مشترکین برای کمپین MailChimp شما است. هنگامی که صفحه فرود خود را تمام کردید، MailChimp به شما پیشنهاد می کند که یک ایمیل پاسخ خودکار اضافه کنید تا برای هر فرد جدیدی که در وب سایت شما ثبت نام می کند پیام ارسال کنید. نقاط قوت آن شامل یکپارچه سازی بهینه برای کمپین های بازاریابی ایمیلی آینده شما است . هزینه بسته به پایگاه داده شما متفاوت است و یک نسخه رایگان برای بررسی و امتحان وجود دارد.
HubSpot
HubSpot یکی از کامل ترین ابزارهای ورودی موجود در بازار است که دارای ابزار ایجاد صفحه فرود نیز می باشد. این به شما اجازه می دهد تا به استراتژی ورودی شرکت خود یک رویکرد جهانی بدهید.
دارای کتابخانه ای از قالب های بهینه شده برای موبایل است که به شما امکان می دهد صفحات موجود را ویرایش کنید یا صفحات خود را از ابتدا ایجاد کنید. محتوا و فرمهای سفارشیسازی شده را برای هر بازدیدکننده ایجاد کنید و محتوای مختلف را به صورت پویا بر اساس مکان، دستگاه یا هر داده تماس دیگری که در CRM ذخیره شده است نمایش دهید.
صفحاتی را که بیشترین تبدیل را در یک داشبورد متمرکز ایجاد میکنند شناسایی میکند، توصیههای سئوی شخصیسازی شده برای بهینهسازی صفحات شما برای جستجو ارائه میدهد و امکان انجام یک تحلیل عمیقتر را برای یافتن تعداد بازدید، مخاطب و مشتری با آزمایش هر صفحه ارائه میدهد. تا پنج نوع
المنتور
این یک افزونه CMS وردپرس است، بنابراین شما فقط می توانید با این سیستم مدیریت محتوا از آن استفاده کنید. دارای یک ویرایشگر بصری قدرتمند در قالب کشیدن و رها کردن.
دارای یک نسخه رایگان است که شامل بیش از 30 قالب و قابلیت های توسعه یافته با طرح پرداخت است که از 4 یورو شروع می شود. نسخه گرانتر آن به شما امکان میدهد تا از ویژگیهای آن در بیش از 1000 سایت استفاده کنید و شامل Elementor WooCommerce Builder برای فروشگاههای آنلاین وردپرس است.
Launchrock
Launchrock یک سازنده صفحه فرود رایگان است که به شما امکان می دهد به سرعت صفحه فرود خود را مطابق با ترجیحات مخاطب هدف یا شخصیت خریدار خود تنظیم کنید. این یک ابزار رایگان با منابع محدود است، اما برای کارآفرینان مبتدی بسیار مفید است، زیرا دارای رابط کاربری آسان و طراحی 100٪ پاسخگو است که برای تبدیل ضروری است.
سایت های گوگل
Google Sites یکی از برنامه های کمتر شناخته شده در بسته Google Suite است، اما یکی از سریع ترین راه ها برای ایجاد یک صفحه فرود رایگان به سبک فرم گوگل است. سفارشیسازی زیادی ارائه نمیدهد، اما کاملاً رایگان است و میتواند با کل مجموعه Google مانند Google Docs، YouTube و Google Forms ادغام شود. همچنین با گوگل آنالیتیکس قابل ردیابی است. بهطور پیشفرض، با یک زیر دامنه Google منتشر میشود، اما اگر حساب G Suite دارید، میتوان آن را سفارشی کرد.
این تجزیه و تحلیل برخی از ابزارها، بستههای نرمافزاری و افزونههای بسیاری برای ایجاد صفحات فرود مفید است – اما فراتر از نحوه ایجاد فرودهای خود، مهمترین چیز این است که بدانید با چه چیزی ارتباط برقرار کنید و با چه کسی ارتباط برقرار کنید . عوامل باقی مانده به بودجه شما و زمانی که مایلید برای یادگیری هر یک از ابزارهای مختلف سرمایه گذاری کنید بستگی دارد.
توصیه ما این است: محصول خود را خوب بشناسید، مشتری بالقوه خود را حتی بهتر بشناسید و ابزار ارتباطی خود را با در نظر گرفتن آنها بسازید. این تنها راه رسیدن به موفقیت است. هنگامی که در مورد محتوای خود تصمیم گرفتید، به لطف نمادهای آماده و سایر منابعی که در دسته فلت آیکون به شما ارائه می دهیم، می توانید زمان و تلاش خود را هنگام طراحی و شکل دادن به آن بهینه کنید.