روز جهانی گیف | گیف در طراحی و تولید محتوا
روزی نیست که با یک گیف روبرو نشوید. چه در رسانه های اجتماعی و چه در وب سایت ها، GIF ها ضروری هستند و نباید کنار گذاشته شوند.
در 5 سپتامبر 2020، GIPHY روز ملی GIF را راهاندازی کرد که سال به سال به یک رویداد عادی تبدیل میشود . GIF مورد علاقه خود را در 5 سپتامبر با هشتگ #NationalGifDay به اشتراک بگذارید.
گیف دقیقا چیست؟
بیایید به سرعت مرور کنیم که گیف در واقع چیست. اگر قبلاً نمی دانستید، GIF تصویری است که روی یک حلقه حرکت می کند . ممکن است یک انیمیشن، یک کلیپ فیلم یا یک طراحی خلاقانه باشد که به نظر می رسد برای همیشه ادامه دارد.
اولین GIF ها در صفحات وب سایت GeoCities در دهه 90 به عنوان انیمیشن های کوچکی دیده می شدند که به طراحی ها حس جالبی می بخشیدند. اولین تصویر متحرک در تاریخ ارتباطات دیجیتال، هواپیمایی بود که در آسمان پرواز می کرد. نحوه حرکت ابرها روی یک حلقه باعث شد هواپیما به نظر برسد که در حال پرواز است.
با تکامل طراحی وب، گیفها در پسزمینه قرار گرفتند، تا اینکه به لطف پایگاه داده عظیم ایجاد شده توسط GIPHY، جایی که بهترین گیفهای لحظهای را میتوان پیدا کرد و ایجاد کرد، بازگشتند . استفاده از آنها پس از چندین سال فراگیر شد و اکنون به اندازه فراخوانی Uber رایج است.
اهمیت گیف ها در رسانه های اجتماعی و تولید محتوا
بیایید یک آزمایش سریع انجام دهیم. تلفن همراه خود را باز کنید و به هر یک از حساب های رسانه اجتماعی خود وارد شوید. شروع به مرور کنید و اولین GIF را که می بینید یادداشت کنید. شرط می بندم که بیشتر از یک دقیقه یا حتی کمتر طول نمی کشد.
گیف ها دیگر مفهوم جدیدی برای استفاده گاه به گاه نیستند . آنها نوعی محتوای دیجیتال هستند و به اندازه فیلم ها و انیمیشن ها مهم هستند. گیفها در رسانههای اجتماعی معمولاً به شکل میمهای متحرک، واکنشهای GIF برای استفاده در پیامرسانی و حتی در تبلیغات نام تجاری هستند.
جای دیگری را به یاد می آورید که یک GIF دیده اید؟ البته در وبلاگ ها! BuzzFeed با استفاده انبوه از GIF در وبلاگ ها ، مقالات و فهرست ها شروع به کار کرد. امروزه، بسیاری از وبلاگ ها شامل یک یا چند فایل GIF برای نشان دادن داستان منتشر شده هستند.
تولیدکنندگان محتوا معمولاً در ساخت GIF متخصص هستند. از یافتن بهترین کلیپ های فیلم و سریال گرفته تا طراحی گرافیک های سرگرم کننده برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی.
برخی از برندها با GIPHY برای ایجاد مجموعه ای از GIF برای تبلیغ رویدادها، کمپین ها و تبلیغات همکاری می کنند. به همین ترتیب، هر کسی میتواند یک GIF در GIPHY ایجاد کند و آن را در گالری عمومی آپلود کند، جایی که میتواند توسط دیگران دانلود و استفاده شود. تنها راه برای بازاریابی GIF است!
تعامل و انتقال با GIF
فراتر از استفاده از آنها در رسانه های اجتماعی و در محتوا، GIF ها را می توان بیشتر و بیشتر در طراحی رابط به عنوان تعاملات کوچک و انتقال استفاده کرد. ریز تعامل یک فرآیند مرور است که متحرک است یا به صورت تعاملی حرکت می کند. انتقال حرکت پیمایش در یک وب سایت یا تغییر هنگام فشار دادن یک دکمه است.
متداولترین ریز تعاملها، نمادهای متحرک «بارگیری» هستند. یک GIF متحرک توجه بازدید کننده را به خود جلب می کند، به خصوص اگر چشم نواز باشد. به عنوان مثال، آیکون های متحرک فلت آیکن برای استفاده به عنوان ریز تعاملات متحرک در قالب GIF عالی هستند.
در مورد انتقال، می توان از GIF با هر اندازه ای استفاده کرد. یک حرکت متحرک یا یک تغییر ترکیب را می توان با یک GIF فعال شده با پیمایش یا کلیک کردن به دست آورد . هیچ محدودیتی برای کارهایی که می توان با این تکنیک انجام داد وجود ندارد، که منجر به خلاقیت های منحصر به فرد و بسیار چشم نواز می شود.
فری پیک فارسی یک کتابخانه بزرگ از نمادهای متحرک در قالب GIF و سایر قالب ها (در میان سایر موارد) ارائه می دهد تا از آنها به عنوان تعاملات خرد در طراحی های خود استفاده کنید . در اینجا چند ایده برای استفاده از نمادهای متحرک فلت آیکن به عنوان تعاملات ریز GIF آورده شده است:
- در منوی پیمایش، زمانی که ماوس بالای آن قرار میگیرد ، نماد متحرک میشود .
- به عنوان یک نماد نمایش در ماژول های نمایش.
- در فرم هایی برای اطمینان از پر شدن یک سلول.
- در انتقال بین بخش های وب سایت.
- به عنوان بخشی از دکمه ها که با فشار دادن متحرک می شوند .